søndag 17. januar 2016

Vakre Madeira - Monte Tropical gardens


Den orientalske hagen i Monte Tropical Gardens
Monte Tropical Garden er en av de flotteste hagene på Madeira. Vi har vært her to ganger tidligere og nå er jeg (Kenneth) her på egenhånd og koser meg dagen lang. Jeg har ikke skrevet så mye for jeg synes bildebunken min kan få tale for seg. Enjoy!

Oliventrær som er over 3000 år gamle
Olea europaea fra fastlandet i Portugal

Frodig grønt og vakkert er vel de ordene som beskriver denne dalen best på denne tiden (Januar). Her blir plantene badet i sol og tåke flere ganger om dagen. Ikke rart de er så frodige. En mengde stier fører deg mellom plantene og rundt i hagen.







 Frodige vannfall med naturlige grønne vegger av bregner og eføy. En oase!







Den orientalske hagen er fylt med konglepalmer (Cycas) og trebregner. I dammene er det masse koi som svømmer rundt. De røde gjerdene er prikken over i'en for å få det orientalske preget på hagen.






Så var det selvfølgelig en del blomster her også! Det står dessverre ikke navn på alle i denne hagen, men man kan jo nyte plantene som de er, ikke sant?

Ukjent Begonia
Begonia blomst
Lokale gartnere steller orkideene
Cymbidium sorter
Colocasia med mørke stilker
Dracaena draco
Fuchsia boliviana
Fuchsia boliviana up close
Disse skjønningene kom jeg over
Rhododendron i blomst


Woodland med Rhododendron og trebregner

Saccharum officinarum - Sukkerrør
Tibouchina urvilleana

Papegøyeblomst - Strelitzia reginae

Strelitzia reginae
Strelitzia reginae
Zantedeschia aethiopica
Zantedeschia aethiopica Green goddess


Håper du blir fristet til å ta en tur hit til Madeira! Flere blogger kommer, så følg med!

Hilsen
Kenneth


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...